Frågor och svar / Q & A

1. Vilken flygplats är närmast / Which is the closest airport?

Boka ditt flyg till Florens (FLR) eller Rom (FCO). 

Från Rom Fiumincino flygplats till Tavernelle di Panicale är det cirka 200 km.

Från Florens flygplats till Tavernelle di Panicale är det cirka 160 km.

I Italien är det avgifter för att köra på vissa motorvägar. Det kostar cirka 5 euro per resa på motorvägen. Betalning görs med kreditkort eller cash i euro.


Book your flight to Firenze (FLR) or Roma (FCO). 

Distance from Roma Fiumincino airport to Tavernelle di Panicale is approximately 200 km.

Distance from Firenze airport to Tavernelle di Panicale is approximately 160 km.

In Italy, there are fees for driving on some highways. It costs about 5 euros per trip on the highway. Payment is made by creditcard or by cash in euros. 

2. Behöver jag en hyrbil / Do I need a car?

Ja, du behöver en bil för att ta dig till och från flygplatsen såväl som att ta dig runt på godset mellan de olika bondgårdarna. Då vägarna på godset är kuperade små grusvägar, rekommenderas en större bil som ej är låg. Vi rekommenderar en SUV.

Ett tips från oss är att se på möjligheten att dela hyrbil med några andra av våra bröllopsgäster.

Yes, you need a car to get from and to the airport as well as getting around on the private estate between the different houses. Since the roads on the estate are both narrow and hilly  gravel roads, a larger car with good ground clearence is recommended. We recommend an SUV.

3. Hur kommer jag bo / Where will I sleep?

Bondgårdarna är uppdelade på 9 lägenheter, 2 stugor och 1 villa. Samtliga gårdar ligger inbäddade i kuperad natur nära Monte Solare på ett område där ekologisk olivolja produceras. 

Du kommer mest troligt dela lägenhet med några av våra andra gäster. Sängarna är en mix av dubbelsängar, enkelsängar, bäddsoffor och våningssängar. 

Vid ankomst till godset kommer du att tilldelas en av lägenheterna och vi ber dig att respektera vår planering och önskan. Vi kommer att se till att du är i gott sällskap och omgiven av vänner.

I samtliga boenden finns det kök och badrum. Lägenheterna är av typisk italiensk gårdsstandard. 


The Farmhouses are divided into 9 apartments, 2 cottages and 1 villa, all totally immersed in nature, on an organic, olive oil-producing estate in the hills.

You will most likely share an apartment with some of our guests. There's a mix of beds, bedsofas and bunkbeds. Upon arrival you will be allocated to one of the apartments of our choosing and we kindly ask you to respect our planning and wishes. We will make sure that you are in good company and surrounded by friends.

All accommodations have a kitchen and bathroom. The apartments are of typical Italian farmhouse standard. 

4. Mat och dryck under långhelgen / How about food and drinks during the weekend?

Vi kommer se till att det finns frukost till alla i samtliga boenden. Det kommer även finnas rött och vitt vin, öl, vatten och självklart Prosecco till alla. 

Måltider under vistelsen står vi för och kommer att ätas på olika delar av godset. 

Den enda måltid du kommer behöva arrangera på egen hand är lunch på bröllopsdagen den 15/5 då brudparet kommer vara upptagna :) Prata ihop dig med dina rumskompisar eller grannar och arrangera något tillsammans. 

Det finns flera bra alternativ för lunch. Exempelvis kan du ta vägen ner till byn Panicale och köpa god chark eller något till att laga en lunch i köket. Du kan även åka till sjön Trasimeno och äta din lunch där på någon av restaurangerna. Eller varför inte åka till byn och köpa med dig lunch och äta i trädgården på godset. Det finns grill vid varje bondgård.


We will ensure that there is breakfast available for everyone in all accommodations. There will also be red and white wine, beer, water, and of course Prosecco for everyone. 

Meals during the stay will be provided by us and will be eaten in different parts of the estate.

The only meal you will need to arrange on your own is lunch on the wedding day, May 15th, as the bride and groome will be busy :) Coordinate with your roommates or neighbours and arrange something together. There are several good options for lunch. For example, you can head down to the village of Panicale and buy some good charcuterie or something to make a lunch in the kitchen. You can also go to Lake Trasimeno and have your lunch there at one of the restaurants. Or why not go to the village, grab some lunch, and eat in the garden at the estate. There is a grill at every farm.


5. Vad behöver jag packa / What do I need to bring?

Glöm inte dina badbyxor eller bikini om du känner för att hoppa i en av godsets tre pooler. 

För klädkod på bröllopet, vänligen läs i fältet bröllopsdagen.

Förbered dig och planera för ett White Pool Party!

Området är stort och kuperat med delvis asfalterande vägar och grusvägar. Ta med dig bekväma skor för att underlätta promenader.

Vädret i Umbrien är mestadels varmt och gott i maj. Kvällarna kan vara lite kyligare så ta gärna med dig något varmare om du skulle frysa.


Don't forget your swimming trunks or bikini if you want to jump in one of the three pools.

For the dresscode at the wedding, please refer to the section wedding day

Get ready and plan for a White Pool Party! 

The Estate is large and hilly with partially paved roads and dirtroads. Bring comfortable shoes to make walking easier.  

The weather in Umbria is mostly warm in May. The evenings can be a bit cooler, so please bring something warmer in case you get cold. 

6. Hur betalar jag och vad kostar det / How do I pay and how much is it?

Totalsumman per person är 4150 kr. Detta är betalning för din del av boendet på godset. Totalsumman är samma oavsett vilken dag du väljer att komma eller åka.  

Vänligen gör din inbetalning samtidigt som du OSA. Glöm inte att skriva ditt/era namn på inbetalningen.

  • Swedbank 
  • Clearingnummer: 8417-8
  • Kontonummer: 903 423 168 -9

Din flygbiljett och hyrbil är till självkostnadspris och du bokar detta själv.  

Vid OSA till oss vill vi även gärna att du ger oss din mailadress då vi kan behöva förmedla mer information till dig inför bröllopet. 


The total amount per person is 4150 SEK / 375 € / 435 $. This covers your part of an apartment at the Estate. 

The total amount is the same regardless of which day you choose to come or leave.

We kindly ask you to transfer the money at the same time as you RSVP. Don't forget to write your names on the payment.

  • Swedbank
  • BIC: SWEDSESS / SWEDSESXXX
  • IBAN: SE17 8000 0841 7890 3423 1689
  • Name on account: Louise Olsson

Your flight ticket and rental car is at your own expense and you book this yourself. 

When you RSVP to us, we would also like you to give us your email address as we may need to provide more information to you before the wedding. 


7. Får mina barn eller hund följa med / Can I bring my children or my dog?

Vi älskar dina barn men vid detta tillfället önskar vi endast fira i vuxet sällskap. Ammande barn är givetvis välkomna.

Hundar får tyvärr ej vistas på godset.

We love your kids, but this event is adult only. Only exception is breastfeeding babys. 

Dogs are sadly not allowed at the estate. 

8. Kan jag ta med en +1 / Can I bring a plus 1?

På grund av begränsat antal bäddar på godset går det tyvärr inte att ta med sig en extra person. Om ditt namn stod på kuvertet är du inbjuden. 

Unfortunatly no, due to the limited amount of beds at the Estate. If your name was on the envelope, you are invited. 

9. Foton / Photos

JA TACK! 

Det kommer finnas en QR-kod placerad på godset som alla kan skanna med sin mobil. Då länkas du vidare till en sida där allas bilder från vår vistelse kommer att finnas. Du hjälper till att skapa ett gemensamt album från hela vistelsen!

Eftersom vi alla inte kan befinna oss på samma plats, samma tid och samma foto tänker vi att detta är en rolig idé. 

Oroa dig inte, de enda som har tillgång till bilderna är vi som är på plats på bröllopet, så censurera INGET :)


YES PLEASE!

There will be a QR-code at the Estate for everyone to scan to share all of your photos taken during our stay together. You are helping to create a shared album from the entire stay!

We thought this would be a great idea since we can't all be together at the same place at the same time for the same photo moments. 

Don't worry, it is for the eyes of our group only, so please no censorship :)

10. Inför ankomst / Upon arrival

Inför din ankomst vill vi gärna att du hör av dig om vilken tid ditt flyg ankommer och när du beräknas vara framme på godset. Detta för att vi enklare ska kunna planera för din ankomst och ditt boende.

Vi vill välkomna alla våra gäster med en enklare välkomstmiddag den 13 maj cirka kl. 20.00.  

Du kan kontakta oss via louisemarkusbrollop@gmail.com eller höra av dig via telefon till Louise eller Markus.


Before your arrival, please let us know what time your flight arrives and when you expect to be at the Estate. This is so that we can plan more easily for your arrival and accommodation.

We want to welcome all our guests with a casual welcome dinner on May 13th at around 8:00 PM. 

You can contact us via louisemarkusbrollop@gmail.com or reach out by phone to Louise or Markus. 


Create your website for free!