Frågor och svar / Q & A
1. Vilken flygplats är närmast / Which is the closest airport?
Boka ditt flyg till Florens eller Rom.
Från Rom Fiumincino flygplats till Tavernelle di Panicale är det cirka 200 km.
Från Florens flygplats till Tavernelle di Panicale är det cirka 160 km.
I Italien är det avgifter för att köra på motorvägar. Det kostar cirka 5 euro per resa på motorvägen. Betalning görs med kort eller euro.
Book your flight to Firenze or Roma.
Distans from Roma Fiumincino airport to Tavernelle di Panicale is approximatly 200 km.
Distans from Firenze airport to Tavernelle di Panicale is approximatly 160 km.
In Italy, there are fees for driving on highways. It costs about 5 euros per trip on the highway. Payment is made by card or euros.
2. Behöver jag en hyrbil / Do I need a car?
Ja, du behöver en bil för att ta dig till och från flygplatsen såväl som att ta dig runt på godset mellan de olika bondgårdarna. Då vägarna på godset är små grusvägar samt är kuperade, rekommenderas en större bil som ej är låg. Vi rekommenderar en SUV.
Om du önskar, kan du även boka din bil tillsammans med någon av våra andra gäster. När du bokat ditt flyg så hör av dig till oss så ser vi om någon annan gäst har liknande ankomsttid.
Yes, you need a car to get from and to the airport aswell as getting around on the private estate between the different houses. Since the roads on the estate are small gravel roads and hilly, a larger car that is not low is recommended. We recommend an SUV.
If you wish, you can also book your car together with one of our other guests. When you have booked your flight, please contact us and we will see if any other guest has a similar arrival time.
3. Hur kommer jag bo / Where will I sleep?
Bondgårdarna är uppdelade på 9 lägenheter, 2 stugor och 1 villa. Samtliga gårdar ligger inbäddade i kuperad natur nära Monte Solare på ett område där ekologisk olivolja produceras.
Du kommer mest troligt dela lägenhet med några av våra andra gäster. Sängarna är en mix av dubbelsängar, enkelsängar, bäddsoffor och våningssängar.
Vid ankomst till godset kommer du att tilldelas en av lägenheterna och vi ber dig att respektera vår planering och önskan. Vi kommer att se till att du är i gott sällskap och omgiven av vänner.
I samtliga boenden finns det kök och badrum. Lägenheterna är av typisk italiensk gårdsstandard.
The Farmhouses are divided into 9 apartments, 2 cottages and 1 villa, all totally immersed in nature, on an organic, olive oil-producing estate in the hills.
You will most likely share an apartment with some of our guests. There's a mix of beds, bedsofas and bunkbeds. Upon arrival you will be allocated to one of the apartments of our choosing and we kindly ask you to respect our planning and wishing. We will make sure that you are in good company and surrunded by friends.
All accommodations have a kitchen and bathroom. The apartments are of typical Italian farmhouse standard.
4. Mat och dryck under långhelgen / How about food and drinks during the weekend?
Vi kommer se till att det finns frukost till alla i samtliga boenden. Det kommer även finnas rött- och vitt vin, öl, vatten och självklart Prosecco till alla.
Alla måltider under vistelsen står vi för och kommer att ätas på olika delar av godset.
Den enda måltid du kommer behöva arrangera på egen hand är lunch på bröllopsdagen den 15/5 då brudparet kommer vara upptagna :) Prata ihop dig med dina rumskompisar eller grannar och arrangera något tillsammans.
Det finns flera bra alternativ för lunch. Exempelvis ta vägen ner till byn Panicale och köp god chark eller något till att laga en lunch i köket. Du kan även åka till sjön Trasimeno och äta din lunch där på någon av restaurangerna. Eller varför inte åka till byn och köpa med dig lunch och äta i trädgården på godset. Det finns grill vid varje bondgård.
We will ensure that there is breakfast available for everyone in all accommodations. There will also be red and white wine, beer, water, and of course Prosecco for everyone.
All meals during the stay will be provided by us and will be eaten in different parts of the estate.
The only meal you will need to arrange on your own is lunch on the wedding day, May 15th, as the bride and groome will be busy :) Coordinate with your roommates or neighbours and arrange something together. There are several good options for lunch. For example, you can head down to the village of Panicale and buy some good charcuterie or something to make a lunch in the kitchen. You can also go to Lake Trasimeno and have your lunch there at one of the restaurants. Or why not go to the village, grab some lunch, and eat in the garden at the estate. There is a grill at every farm.
5. Vad behöver jag packa / What do I need to bring?
Glöm inte dina badbyxor eller bikini om du känner för att hoppa i en av godsets tre pooler.
För klädkod på bröllopet, vänligen läs i fältet "bröllopsdagen".
Förbered dig på ett "white pool party" för en av dagarna :)
Området är stort och kuperat med delvis asfalterande vägar och grusvägar. Ta med dig bekväma skor för att underlätta promenader.
Vädret i Umbrien är mestadels varmt och gott i maj. Kvällarna kan vara lite kyligare så ta gärna med dig något varmare om du skulle frysa.
Don't forget your swimming trunks or bikini if you want to jump in one of the three pools.
For the dresscode at the wedding, please refer to the section 'wedding day'.
Get ready for a "White pool party" for one of the days :)
The Estate is large and hilly with partially paved roads and dirtroads. Bring comfortable shoes to make walking easier.
The weather in Umbria is mostly warm in May. The evenings can be a bit cooler, so please bring something warmer in case you get cold.
6. Hur betalar jag och vad kostar det / How do I pay and how much is it?
Summan per person är XXXXX. Detta är betalning för din del av boendet på godset.
Vänligen gör din inbetalning samtidigt som du OSA.
Swedbank
Clearingnummer: 8417-8
Kontonummer: 903 423 168 -9
Din flygbiljett och hyrbil är till självkostnadspris och du bokar detta själv.
Vid OSA till oss vill vi även gärna att du ger oss din mailadress då vi kan behöva förmedla mer information till dig inför bröllopet.
The amout per person is XXXXX. This covers your part of an apartment at the Estate.
We kindly ask you to transfer the money at the same time as you RSVP.
Swedbank
BIC: SWEDSESS / SWEDSESXXX
IBAN: SE17 8000 0841 7890 3423 1689
Name on account: Louise Olsson
Your flight ticket and rental car are at cost price and you book this yourself.
When you RSVP to us, we would also like you to give us your email address as we may need to convey more information to you before the wedding.
7. Får mina barn eller hund följa med / Can I bring my children or my dog?
Vi älskar dina barn men vid detta tillfället önskar vi endast vuxet sällskap. Ammande barn är givetvis välkomna.
Hundar får tyvärr ej följa med.
We love your kids, but this event is adult only. Only exception is breastfeeding babys.
Dogs are sadly not allowed at the estate.
8. Kan jag ta med en +1 / Can I bring a plus 1?
På grund av begränsat antal bäddar på godset går det inte att ta med sig en extra person. Om ditt namn stod på kuvertet, då är du inbjuden.
Unfortunatly no, due to the limited amout of beds at the Estate. If your name was on the envelope, you are invited.
9. Foton / Photos
JA TACK!
Det kommer finnas en QR-kod som alla kan skanna med sin mobil. Då länkas du vidare till en sida där allas bilder från vår vistelse kommer att finnas.
Vi tycker att det är en rolig idé eftersom vi alla inte kommer vara på samma plats vid samma tidspunkt för samma fototillfällen.
Oroa dig inte, de enda som har tillgång till bilderna är vi som är på plats på bröllopet, så censurera INGET :)
YES PLEASE!
There will be a QR-code for everyone to scan to share all you photos taken during our stay together.
We thought this would be a great idea since we can't all be together at the same place at the same time for the same photomoments.
Don't worry, it is for our group eyes only so please no censorship :)
10. Inför ankomst / Upon arrival
Inför din ankomst vill vi gärna att du hör av dig om vilken tid ditt flyg ankommer och när du beräknas vara framme på godset. Detta för att vi enklare ska kunna planera för dig och ditt boende.
Vi vill välkomna alla våra gäster med en enklare välkomstmiddag den 13 maj cirka kl. 20.00.
Du kan kontakta oss via louisemarkusbrollop@gmail.com eller höra av dig via telefon till Louise eller Markus.
Before your arrival, please let us know what time your flight arrives and when you expect to be at the Estate. This is so that we can plan more easily for you and your accommodation.
We want to welcome all our guests with a welcome dinner on May 13th at around 8:00 PM.
You can contact us via louisemarkusbrollop@gmail.com or reach out by phone to Louise or Markus.